COMUNICATS

A 27 de març de 2020:

Tal i com es va comentar en la circular de dimarts passat, dia 24 de març, paral·lelament a la preocupació per la salut de tothom, a tots ens preocupa la vessant econòmica d'aquesta crisi sanitària.

En aquest aspecte, la prioritat, a més de l'acompanyament dels alumnes i les famílies, és el manteniment dels llocs de treball de tot el personal i la viabilitat del nostre Projecte educatiu. Recordeu que la nostra escola, és una escola sense afany de lucre i no tenim una tresoreria per fer front a situacions com l'actual. Durant aquest període, l'Escola necessita comptar amb les quotes de les famílies. Sense aquestes quotes no podrem seguir endavant i podria perillar el futur del nostre centre i de tots els seus llocs de treball.

El concert educatiu no garanteix la gratuïtat de la plaça escolar perquè els recursos que rebem a l'escola concertada de l'administració educativa són manifestament insuficients, ja que només cobreixen, aproximadament, el 40% del cost de les despeses generals del centre, tals com personal d'administració i serveis, professorat amb pagament a càrrec del centre, manteniment i conservació, subministres, gestió fiscal i de nòmines i altres.

Per tant, tenint en compte aquesta situació, però també les dificultats que comporta per a les famílies l'actual problemàtica que estem patint al país, es proposa:

Descomptar la quota de material en el rebut del mes d'abril i mentre duri la present situació .

Recordeu també que no es facturaran els serveis de les activitats extraescolars del mes d'abril i quan sigui possible, es recuperaran les classes pendents del mes de març.

Respecte a les sortides pendents del 2n trimestre, no patiu, anirem resolent cas a cas. Si no es pugessin fer durant el tercer trimestre, us tornarem els diners que ja heu pagat.

I per últim dir-vos que som conscients que aquesta crisi sanitària pot tenir greus conseqüències econòmiques en algunes llars de la nostra comunitat educativa, per això, ens posem al vostre costat , per pal·liar aquesta situació.

Aquelles famílies que us trobeu amb problemes de pagament, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres, doncs intentarem ajustar-nos a les vostres necessitats per a que pugueu fer els pagaments de manera més còmode.

Resto a la vostra disposició i us aniré informant de qualsevol novetat al respecte.

Cuideu-vos molt
Salutacions
Gemma Ruiz i Pons

A 24 de març de 2020:

El Real Decret 463/2020, de 14 de març pel que el declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 estableix la suspensió de l'activitat educativa presencial a tots els centres i etapes. Ara bé, durant aquest període de suspensió cal que es mantinguin les activitat educatives a través de les modalitats a distància i "online", sempre que sigui possible.

L'equip docent des d'aquell mateix dia està treballant per garantir que els nostres alumnes puguin seguir fent activitats educatives des de casa.

Anirem incorporant setmanalment noves activitats a través del correu electrònic com a eina de comunicació.

A data d'avui, aquesta situació, s'ha allargat 15 dies més, la qual cosa vol dir que ja donem per finalitzat el 2n trimestre. Les notes dels nostres alumnes les rebreu per correu en la data prevista, el divendres,3 d'abril.

La data de tornada a l'escola, ja la determinarà el Departament quan les circumstàncies millorin.

Us mantindrem informats de les noves comunicacions que ens vagin arribant de les autoritats competents.

Cordialment,
Escola Sol-Ixent

Comunicat del Departament d'Educació en relació al coronavirus

05 de març de 2020

El Departament d'Educació està en contacte permanent amb el Departament de Salut i l'Agència de Salut Pública de Catalunya.

Amb caràcter general, i d'acord amb les recomanacions de les autoritats sanitàries, el Departament d'Educació recorda que els centres educatius han de contactar amb el 061 Salut Respon davant de qualsevol dubte relacionat amb aquesta qüestió. En cas que tingueu inquietud en relació a possibles casos, heu de posar-vos en contacte també amb les direccions dels Serveis Territorials o del Consorci d'Educació de Barcelona. Des d'aquests òrgans territorials, de la mà del Departament de Salut, es farà seguiment dels vostres casos o de les vostres consultes.

Els centres educatius han de situar en llocs ben visibles els materials que ha produït el Departament de Salut en relació al coronavirus per tal de donar, de forma molt didàctica, informació sobre aquest virus i consells sobre com evitar-ne el contagi.

Es manté, com a principi general, la recomanació de no viatjar als països i a les regions afectades, mentre les autoritats sanitàries d'aquests països no aixequin les mesures de control que actualment estan duent a terme.

Per a més informació sobre el coronavirus, consulteu aquest enllaç del Canal Salut: canalsalut.gencat.cat/coronavirus